فهرست وام های خاص مدیرعامل جدید بانک تجارت هم رسید
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست
کد خبر:۷۶۱۱۷۴
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰03 January 2018

چند روز قبل در یک مراسم تودیع و معارفه، مدیرعامل جدید بانک تجارت معرفی شد. گزارش های مالی سال 95 بانک تجارت نشان می دهد که رضا دولت آبادی مدیرعامل جدید بانک تجارت نیز دارای وام هایی با شرایط خاص بوده است. یک فقره از این وام ها رنگ و بوی نجومی بودن دارد!

به گزارش تابناک اقتصادی، چند روز قبل بود که در راستای سریال جابجایی و برکناری مدیران عامل بانک ها نوبت به بانک تجارت رسید و محمدابراهیم مقدم نودهی طی یک مراسم تودیع و معارفه جای خود را به رضا دولت آبادی داد. در مورخه 8 دی ماه 1396 مطلبی با عنوان "مدیرعاملی که وام و حقوق نجومی گرفته بود، رفت" در سایت تابناک اقتصادی منشر شد و در آن به بررسی دوران مدیرعاملی محمدابراهیم مقدم نودهی پرداخته شد. در آن مطلب اشاره شده که مقدم نودهی چه وام هایی در دوران حضور خود (چه در هیات مدیره و چه در سمت مدیرعاملی) در بانک تجارت دریافت نموده است. همچنین به حقوق نجومی وی که در سال گذشته دریافت کرده بود و مبلغ آن حدود 710 میلیون تومان می شد، اشاره شد.

با بررسی صورت های مالی بانک تجارت که مربوط به سال مالی منتهی به تاریخ 30 اسفند 1395 می باشد مشخص شد که رضا دولت آبادی مدیرعامل جدید بانک تجارت نیز وام هایی را از بانک تجارت با شرایط خاص طی سه سال دریافت نموده است. در ادامه به بررسی وام های دریافتی توسط مدیرعامل جدید بانک تجارت خواهیم پرداخت.

صورت های مالی بانک تجارت نشان می دهد که رضا دولت آبادی اولین وام خود از بانک تجارت را در تاریخ 16 اسفند 1391 دریافت نموده است. مبلغ این وام 68 میلیون و 615 هزار تومان با نرخ سود 12 درصد و مدت بازپرداخت آن 288 ماهه (24 ساله) می باشد. نوع این وام، مسکن قید شده است. همچنین در همین روز مجدداً وی یک وام به مبلغ 18 میلیون و 993 هزار تومان دربافت نموده است که نرخ سود آن 7 درصد و مدت بازپرداخت آن نیز همان 288 ماهه ذکر شده است. نوع این وام نیز به مانند وام قبلی، وام مسکن بوده است.

حدود پنج ماه بعد از اولین و دومین وام دریافتی توسط رضا دولت آبادی، وام سومی با عنوان وام ضروری به مبلغ 78 میلیون و 672 هزار تومان با نرخ سود 1 درصد و دوره بازپرداخت 180 ماهه (15 ساله) به وی پرداخت شده است.

مدتی از وام سوم نگذشته است که وی در بیست و چهارمین روز آذر ماه همان سال، وام چهارم خود را به مبلغ 28 میلیون تومان و با عنوان وام جعاله با نرخ سود 12 درصد و دوره بازپرداخت 144 ماهه (12 ساله) دریافت نموده است.

پنجمین وام رضا دولت آبادی که می توان از آن به وام نجومی نیز یاد کرد، در 14 اردیبهشت 94 پرداخت شده است. مبلغ این وام 400 میلیون تومان و نرخ سود آن 2 درصد عنوان شده است. دوره بازپرداخت این وام که به عنوان وام ضروری به وی پرداخت شده، 180 ماهه (15 سال) بوده است.

با توجه به نکات گفته شده فوق الذکر، رضا دولت آبادی در طی سه سال مبلغ کل وام های دریافتیش 595 میلیون تومان بوده است. اینکه پرداخت این وام ها قانونی بوده یا خیر قضاوتش بر عهده مراجع ذی صلاح می باشد اما در روزگاری که مردم عادی برای اخذ یک وام با مبلغ کم باید روزها دوندگی کنند، پرداخت این نوع وام ها آن هم با این شرایط خاص به نظر دور از انصاف بوده و از همه مهمتر گماردن فردی با این وام های خاص بر مسند مدیرعاملی بانک تجارت نیز جای بحث دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1396برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب